mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 9 Baş Oranlı Proporsiyonlar | Collin, C., “Fashion Source: Technical Design” Page One Publishing Private (2007) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Prentice Hall, (2006) Szkutnicka,B., “Technical Drawing for Fashion”, Laurence King Publishing (2010) |
2 | 9 Baş Oranlı Moda Duruş Çizimi | Collin, C., “Fashion Source: Technical Design” Page One Publishing Private (2007) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Prentice Hall, (2006) Szkutnicka,B., “Technical Drawing for Fashion”, Laurence King Publishing (2010) |
3 | 9 Baş Oranı: Gelinlik Yarışması | Collin, C., “Fashion Source: Technical Design” Page One Publishing Private (2007) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Prentice Hall, (2006) Szkutnicka,B., “Technical Drawing for Fashion”, Laurence King Publishing (2010) |
4 | 9 Baş Oranı: Gelinlik Yarışması | Collin, C., “Fashion Source: Technical Design” Page One Publishing Private (2007) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Prentice Hall, (2006) Szkutnicka,B., “Technical Drawing for Fashion”, Laurence King Publishing (2010) |
5 | 9 Baş Oranı: Gelinlik Yarışması | Collin, C., “Fashion Source: Technical Design” Page One Publishing Private (2007) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Prentice Hall, (2006) Szkutnicka,B., “Technical Drawing for Fashion”, Laurence King Publishing (2010) |
6 | Teknik Çizim: Denim Detayları | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
7 | Teknik Çizim: Şortlar (Ön/ Arka) | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
8 | Teknik Çizim: Denim Tulum (Ön/ Arka) | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
9 | Teknik Çizimi: Elbise | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
10 | Teknik Çizimi: Çocuk Giyimi | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
11 | Moda Tasarım Teknikleri–Drapeli Kumaş | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
12 | Moda Tasarım Teknikleri–Drapeli Giysi Çizimi | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
13 | Moda Tasarım Teknikleri– Drapeli Giysi Görselleştirme | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
14 | Moda Tasarım Teknikleri – Illustration | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
15 | Moda Tasarım Teknikleri–Portfolyo | Bina, A., “Fashion rendering with color”, Prentice Hall, (2001) Ireland, J. P., “Encyclopaedia of fashion details”, Prentice Hall, (1987) Ireland, J. P., Fashion design drawing and presentation”, Batsford, London (2004) Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing Fashion”, Prentice Hall, (2006) |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda verilen kitaplar, PowerPoint sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 123 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest